Comunicat sobre la reunió amb la Consellera de Presidència Laura Vilagrà en relació amb els JJOO de 2030

Dijous 23 de setembre, la Plataforma es va reunir amb la Hble. Sra. Consellera, Laura Vilagrà. Volia saber, des de la nostra associació i com a societat civil, què en pensem de la candidatura als JJOO d’hivern Barcelona-Pirineus 2030.

Ha estat l’ocasió per presentar-li les reivindicacions més urgents que tenim a La Molina i aquelles inversions que afecten a competències pròpies de la Generalitat. També li hem manifestat la posició neutra de Salvem la Molina, en espera de que es concretin els detalls de la candidatura. Hem demanat que el projecte sigui sostenible, que s’enfoqui a la rehabilitació de barris i habitatges, que les inversions que es proposin tinguin un impacte efectiu i durador en el territori i que es dignifiqui La Molina per tornar a donar el caràcter que la fase d’especulació immobiliària ha malmès.

Reunió de la Consellera de Presidència, Laura Vilagrà (a la foto llegint els documents entregats) i el seu equip, amb una representació de la Plataforma Salvem la Molina, a la sala de l’Hotel Adserà.

La Consellera i el seu equip han mostrat interès i predisposició, recollint positivament les nostres demandes i plantejaments.

Hem pogut expressar a la Consellera que La Molina representa la història viva de l’esquí a Catalunya. Aviat es celebraran els 100 anys del xalet del CEC, origen de l’esquí al país. Si la candidatura tira endavant, La Molina ha de ser-ne l’espai més simbòlic i representatiu.

Aquestes són les reivindicacions que des de la Plataforma hem expressat a la Consellera, i que no estan vinculades a la celebració dels JJOO sinó que son necessàries i urgents per a La Molina en qualsevol cas:

1. Recuperar el remuntador d’enllaç per vertebrar els nuclis del barri de l’Estació, del xalet del CEC, de coll Sisè i de Supermolina, connectant el mitjà de transport més sostenible, el ferrocarril, amb l’estació d’esquí.
  2. Rehabilitar el barri de l’Estació, donar-li vida com a centre comercial i residencial, pacificant els carrers. Ser el punt de sortida del remuntador d’enllaç i centre nodal d’arribada i distribució dels visitants.
  3. NO construir cap nova Vila Olímpica a La Molina, aprofitant per rehabilitar les edificacions i els habitatges degradats de tot el barri de l’Estació.
  4. Tornar a donar la identitat històrica de La Molina per fer-ne una estació d’esquí i de muntanya modèlica.
  5. Rehabilitar o construir una carretera de circumval·lació que eviti el pas de vehicles que no tinguin per destí el nostres nuclis urbans. Disminuir el trànsit del mig del poble permetrà pacificar els carrers de la Molina.
  6. Declarar el xalet del Centre com a Bé Cultural d’Interès Nacional, en cooperació amb el Centre Excursionista de Catalunya, i recuperar i rehabilitar l’ús d’aquest símbol tan emblemàtic de l’origen de La Molina.

Aquest primer contacte ha servit per mostrar-els-hi els criteris de la Plataforma Salvem La Molina en aquesta etapa de reflexió del projecte de candidatura als JJOO d’hivern Barcelona-Pirineus 2030 i per deixar expressades les inversions i actuacions que corresponen a la Generalitat en l’àmbit del nou planejament urbanístic que ha iniciat l’Ajuntament d’Alp.

La Junta de Salvem La Molina

24 de setembre 2021